Vardag!

Idag är theo's skola stängd och han är ledig, men även dom andra fick vara lediga idag pga feber och hosta. 

Så här blir det en lång dag ... Får se om vi kanske bakar lite och hår ut en sväng. 

Imorgon kväll och på onsdag dag ska jag göra min validering :) det blir spännande. Vi ska genom skolan ha praktik 4v på ett äldreboende eller hemtjänst. Men har man jobbat i mer än 1-2år så kunde man själv välja att validera av praktiken. 
Jag slipper då gå 4v praktik för att lära mig något jag jobbat med i över 10år. Och ska istället gå med en medbedömare och bli bedömd på allt jag gör :)

Så johan kommer få vara hemma imorn efter lunch så jag kan åka och göra detta. Sist vi hade bestämt datum så blev min medbedömare sjuk.

Får se hur hostan å febern är på onsdag.
Linn hostar så grymt att hon spyr upp allt det lilla hon ätit under dagen.
Hon äter knappt något när hon är så här förskyld :( 
Ger na hostmedecin som är slemlösande, alvedon mot febern och sedan är vi igång med astma medicinerna igen. 

Ludvig röjer på som vanligt och honom märker man knappt på att han är hostig å förskyld. Men det hörs när han pratar :)

Jag fick avboka min tandläkartid nu på morgonen :(. Hade behövt den men nu får jag snällt vänta. 
Ska bli uppringd av läkarn på hc idag på eftermiddagen. Så får se vad som sägs då :) hoppas bara det är nån som pratar så jag förstår. 
Vi har tyvärr på tok för många olika läkare här hela tiden, vilket är oerhört påfrestande när man är under utredning. 
Men hoppas snart få svar :)


En bild från i helgen när vi var ute och lekte 

Kommentera här: