sömn...

har kommit in i en ny period med dåligt med sömn, eller snarare svårt att somna och slappna av.

så nu sover min familj och sitter här vid datorn och kollar på serier.

visst jag kan stänga av och lägga mig i sängen, tro mig det har jag provat med .. men att ligga där i mörkret och bara vänta på att somna gör mig mera vaken än att sitta här och kolla serier.

det går över ... det har det gjort tidigare.

just nu dras jag med ryggont och ömma axlar och en nacke med diskbråck.

det är jobbigt att gå runt och ha ont, men slita på med jobbet ändå.
jag vill inte sätta mina arbetskamrater i sliten genom att sjukanmäla mig så jag går dit ändå.
men jag undrar om det egentligen är så smart.

jag hoppas bara att med sjukgymnastiken och egna viljan ska kunna bygga upp kroppen igen.

jag vill hitta gnistan att tro på mig själv igen, att jag duger som jag är och att kunna utveckla mig till ett bättre jag igen...

så nu ska jag mig bege mig i säng och ge sömnen ett försök.

imorgon väntar besiktning av bilen och kvällsjobb :-)



Kommentera här: