hur mår du?

som rubriken lyder ... den frågan ställer vi ofta till varandra i ett samtal. men hur ofta är svaret egentlig ärligt?

jag kan erkänna att jag alltid säger "det är bara bra..." fast jag inte alls gör det.

varför gör man så?

jag vet ärligt inte varför. men på nå vis inom mig vet jag att jag inte vill dela med mig alltid om just varför. och väljer då den enkla utvägen att ljuga/inte säga som det är.

men jag ska bli bättre på det och lära mig ta hant om mig själv bättre.

vill göra framsteg och må bra.
kunna svara ärligt på frågan, hur mår du?

jobbar med mig själv, det går sakta framåt. det tar tid att bygga upp det man stängt inne så länge.
självkänsla, tillit och glädje längtar jag efter mest!

missförstå mig inte nu, lycklig är jag.
jag har en underbar familj, min sambo och barnen är mitt allt.

jag har bara gått igenom mycket i livet och det har satt sina spår djupare än jag tidigare trott.
och jobbar nu med att bearbeta dom, så jag kan lägga dom bakom mig föralltid. och hitta tebax till den glada och spralliga Nina jag tidigare var.

jag har inte så många nära vänner längre. jag har alltid haft vänner nära mig. jag tror att mitt mående har gjort att jag stängt mig undan dom mer och mer, och till slut så är vi inte lika nära längre som vi en gång var.

förväntar mig inte att dom ska finnas där igen som förut.

det blir som det blir helt enkelt.

nu har jag öppnar upp mig tillräckligt för ett tag ...



Kommentarer:

1 Lisa:

skriven

Jag gör också så, eller gjorde förr. Jag antar att det är för att man inte orkar svara och förklara varför det inte är bra. Jag var rädd för att bryta ihop inför folk. Det blir bättre :) Här finns det kaffe iaf, när du vill :)

2 jag heter bengt:

skriven

hej hej hur mår du?

Kommentera här: