Vad är felet?

Vad vill min kropp säga mig igentligen?

Alla läkarbesök, sjukgymnast, kiropraktor, massage... 

Jag vet att min kropp är svag och behöver stärkas upp genom att träna och stretcha. 
Det gör jag nu 2-3ggr i veckan och det är så skönt att göra det. Men har det blivit nån skillnad? NEJ!!!

Jag blev rädd och fick åka till sjukhus (inlagd i 5dagar) av min kropps smärta och konstiga bettede, hittades något allvarligt fel? NEJ!!!

Senast nytt ultraljud av hela buken (njurar, bukspottkörteln, matstrupen, blindtarm, tarmar mm) och läkarn sa att han inte såg något allvarligt!! 

Min rygg har blivit bättre av alla massagebesök och övningarna därifrån. 

Sjukgymnasten ska jag vända mig till igen imorgon, för nu ligger jag här igen med domningar i vänster kind och även arm. Och detta ska tydligen bero på en nerv eller muskel.  Fruktansvärt obehagligt om du frågar mig!

Jag pluggar just nu heltid på komvux till undersköterska (utan studiemedel från CSN) och jobbar deltid (ca 20-50tim/månad) som personlig assistent. Och var å varanan dag får jag göra allt det (PLUS allt som hör till att vara mamma åt tre barn och ta hand om hushåll) med magsmärta, domningar, å huvudvärk. 
Som jag gör allt för att undvika genom att träna på gymmet, äta frukost/lunch/mellanmål/middag, stretcha å göra övningar. 

Hur mycket ska jag orka med? Varför finner man inga fel som någon kan säga " Nina, du måste göra ...." Eller " Nina, de här är vad vi nu hittat kan stämma..." , önskar så att det kunde ske i medvind!

Det blir som en jobbig ångest som kryper i en när man lever så här :(

Trodde verkligen att efter operationen skulle allt bli bra. Men det kanske kommer, detta är kanske kroppens omställning?  Vad vet jag!
 

Min älskade sambo ger mig stöd så gott han kan, han finns där för mig det betyder mycket! 

Barnen ger mig styrka att orka kämpa på varje dag :) bara av att se på dem! 

Så nu fick jag ur mig detta med ... Vill igentligen inte skriva om mitt privata här, men ibland måste jag bara få "spy ur mig" sol man brukar säga. Tack för det!!




Kommentera här: