Helgen är över!

I lördags åkte jag å Theo till tandläkarn på morgonen efter frukosten :)
Han hade en bit av en tand som av nån anledning lossnat och som nu blev igenfylld tills dess att vi ska tebax i januari. 

Sedan åkte vi hem igen :)

Packade ihop och gjorde ordning för en tripp till Gävle.
Jag och pojkarna skulle gå på bio och lämnade Linn hos Johans moster merja medans :)

Så vi hade en mysdag med bio smurfarna 2 och popcorn mm :)

Sedan hämtade vi Linn å vidare hemåt för att hämta pappan och vidare igen till åshammar :)

Vi hade en riktig myskväll med att baka pizzabullar, som vi åt tillsammans med sallad och sås.
Vi gjorde blåbärspaj med smuldeg och vaniljsås :) 
Barnen röjde fram :) men det värner i hjärtat att se dem små bara fulla av bus å lek.

Vi for hemåt närmare 21 och bums i säng med våra trötta barn.

Många anser att barn ska sova samma tid varje dag mm ..
Jag anser att man måste få ha nån gång ibland när det böur lite senare än tänkt.
För att hinna ses och umgås, då allas vardag ser så olika ut!


I söndags vart det fullt hus här hemma ;)
Mickis å barnen kom och lekte, alltid lika trevligt.
Så kom även lina och Krister (Johans syster å sambo) :) och bebisen i magen. Det ska bli så spännande att se vad som gömmer sig där inuti :)

Sedan dök även Jonny å Niklas upp som "gubbarna i lådan" hehe 
Har inte sett dem på evigheter faktiskt.
Men dom satt å drack kaffe med johan i köket mestadels, böt nått ord med dom bara.

Men det vart en trevlig dag :)

Nu är mina skruttungar i skolan å förskolan, medans jag är hemma och gör inget idag. Så himla segt å tråkigt!

Men jag gör det bästa av det och kämpar på och hoppas att det ska dyka upp lite jobbtimmar åt mig med snart :( 

I all min frustration ringde jag idag återigen PFV som är ansvariga över personal åt Gävle kommun och vet ni vad jag fick prata med en trevlig tjej.
Hon sökte på mitt personnummer och hittade på mig och såg att jag tidigare jobbat åt dem och var mm ... Vilket dom tidigare jag pratat med inte hittat!! 
Och sedan fick jag berätta att jag var föräldraledig/sjukskriven när björkegrenska togs över av kommun från förenade care som jag jobbade åt på timmar.
Så jag fanns ej med på listan över vikarier som dom då fått eftersom jag var hemma och ej "aktuell".
Men hon skulle kolla upp allt och även leta fram min ansökan (läs: alla mina senaste ansökningar). Och höra av sig igen :)

Hon sa även att dem tar alla som har undersköterskeutbildningen först och det förstår jag. Men det står även i deras ansökan att man bör ha den eller erfarenhet mm och jag har arbetat inom vården (hemtjänst, boende, personlig assistent.) i 11år. Så jag borde ju kunna få komna in och jobba som timanställd igen åtminstonde. 
Jag bara håller tummarna nu :)
Jag vet ju av det jag får höra att det behövs folk på timmar här ute i hedesunda. Och jag kan även tänja mig jobba nån annan stans :)

 




Kommentera här: