Dagens hälsocentral skrämmer mig...

Har ju i flera månaders tid varit till Hälsocentralen till och från pga magsmärtor och problem med att få tömma magen. Har även fel på sköldkörteln och kommer få äta Medecin resten av livet pga detta.
 
I min släkt finns sjukdommar som chrons, reumatismen, sköldkörtelproblematik, viktproblem, gallan...
 
Jag har ju fel på sköldkörteln, min galla blir värre och värre, magbesvären består :(
 
Idag hade jag Läkartid, det tog nästan 2 timmar där.
 
Han funderade varför ingen "riktig" bakgrunds utredning gjort med sköldkörteln och magbesvären.
Har inte blivit riktigt bemött och hörd, gav jag till svar.
 
Visade sig efter prover och genomkänning av hela magen att detta skall utredas omeldebart.
Så nu ska jag vänta in kallese från röntgen och kirurgen *jippei*.
 
Fast jag är glad åt att han tycker att gallan ska opperaras bort.
för det tror jag med är bästa lösningen.
 
så nu hoppas jag verkligen att allt ska gå vägen, få alla undersökningar som skalls.
och att dem kanske kan ge mig en diagnos på magproblematiken som funnits sedan tonnåren.
 
IBS kom upp, det är ju en sjukdom som ej prover kan visa. utan det är symptomen och sjukdomsbesvärren som kan ge en diagnos av den.
 
Bara vänta och se helt enkelt :)
 
är så less på sjukhus, häslocentral, prover, undersökningar mm
men om jag snart får veta vad som är fel blir jag lycklig!

Kommentarer:

1 Madelene:

skriven

Efter 9 månaders klipp kort på akademiska & hälsocentralen så fick jag min diagnos och jag har IBS. Fick medicina egazil och den funkar kanon! Inte haft något ont alls sen jag börja med den (isf 2-3 första dagarn ainnan medicinen kom igång helt) me sen nada, å jag som hade såå ont innan. Känns underbart att få veta och få hjälpmedel. Nu får jag "bara" handskas med halsbränna, vet de finns bot mot de oxå men jag är lite anti tabletter å avskyr ta flera olika på samam gång så väntar lite men härdar jag inte ut så kommer jag att ta.

Hoppas du får ditt svar snart oxå om allt som är på gång. Och du, upp med självförtroende. Du är ju awsome! som du kämpar med allt och 3 barn fixar hus mm, you go girl! keep it up! :)

2 Sandra:

skriven

Bra att någon läkare tar tag i problemen så kanske du kan få en vettig diagnos eller bra medicin styrka till dig! Kram

Kommentera här: