segdraget

Det här sommarlovet är lite segdraget ... vet inte om det är barnen eller mig de är fel på?!
 
Här hemma är dom mera vild än tam, dom lyssnar inte för ett öre.
Jävlas å bråkas konstant. spelar ingen roll om jag försöker göra roliga saker med dom.
eller om vi är hemma och gör roliga saker. dom är aldrig nöjda.
 
Theo vill vara på fritids och ludvig på förskolan ... Hmm.
men eftersom jag är föräldraledig får dem endast gå 8-11 måndag-fredag. 
och jag vill gärna slippa stressa och inte få sova ut nån dag.
 
det var ju det jag ville slippa och kunna ge dem ett härligt å långt sommarlov.
 
... ena dagen sol, värme och underbart. nästa molningt, grått eller ösregn och jordens blåst.
kan det liksom inte bara vara varmt, sol och sommar istället.
 
Jag känner att jag är hemma med barnen från morgon till kväll, det är bara massa tjafs och grin.
ingen är nöjd. nu är linn den som är gladast av oss här hemma tror jag :) 
men klart hon påverkas av allt runtomkring henne. bröderna som ska bråkas hela tiden och en mamma som får tjata, gnälla, skälla och påpeka stup i ett.
 
T har väldigt svårt ännu att ta till sig vad han blir tillsagd om. att lyssna och förstå vad det innebär.
han blir ju 7år nu i juli. jag hoppas att det går över för de har varit ganska lika bettende sedan han var ca 2år.
men vi får en del stöd av skolan och annat. Men han är en otroligt fin och charmig, smart kille. Jag vill bara min sons bästa, att han ska få rätt stöd och ev hjälp.  (medans pappan är nochalant)
 
L han är i sitt lilla esse just nu. härmas i allt. tar efter sin storebrors sattyg och det slutar alltid i bråk mellan oss 3. jag hoppas ju att allt ska vända så vi kan få rätsida på allt. Han är tydlig i talet, och vet väldigt väl vad han vill.
 
Lilla syster hon växer och lär sig nytt hela tiden :)
rammlar en del just nu, då hon lärt sig stå mot allt och ibland bara släpper. vill inte riktigt gå ännu.
Men de kommer väll :) vi tränar på det och att äta själv hehe
blir mycket kladd att torka om vi säger så.
 
Igår vill jag knappt prata om, T var helt jävla otrolig. lyssna inte ett dugg och drev mig till vansinne när vi var på willys och handlade. (VI=jag, theo, ludvig å linn) Eftersom min bil som jag å barnen åker i skulle säljas igår efter kl 16 så var jag tvungen att åka och handla på dagen med hela skaran ( vilket jag gjort ofta).
jag fick säga åt han på skarpen flera gånger. till slut fick jag nog och skulle ta tag i honom, då han stak iväg ännu en gång ... hade scannern i handen och istället för att få tag i honom drog jag den i huvudet på han INTE MED FLIT och ja sedan fortsatte han ... till slut va jag så jävulskt less att jag hade kunna lämnat han och åkt.
han sticker iväg och springer runt å lever rövare, pillar på allt.  skrattar eller hånflinar åt en när man säger åt han.
gömmer sig bland hyllor. tar saker och lägger i vagnen, som jag sedan får ta ut. scannar in varor vi ej skall ha mm och nu har jag även 2 barn till att hålla reda på i affären. jag var så jävla slut efter den där handlingen att jag orkade inget nästan när vi kommit hem. 
 
hade köpt en pool som vi blåste upp och fyllde på med vatten. dom badade och jävlades om vartannat.
till slut ställer sig theo mitt i poolen och jag säger åt han gör inget dumt nu. ungen skrattar och flinar, ställer sig å pissar i poolen.
då brast det hos mamman ännu en gång. gick fram tog jordens tag och hällde ut allt vatten. då var det slut!
 
 
Pratade med hans Farmor igår och hon får mig att må bättre. för hon döljer inte hur han är där hos dem. utan hon sa presic som hon känt sist han var där och dem hade handat. då hade han plockat i varor dom ej skulle ha mm hon hade sagt åt han att man inte better sig sådär . så det är inte enbart hos mig han är sådan.
det finns regler där hemma som är lika våra här hemma.
 
men med pappan är han bara bra, aldrig fel å brister. om vi ska tro honom.
jag tvivlar på att det alltid är så.
 
skriver nog mest allt detta för att lätta hjärna och hjärta lite gran nu.
 
allt är inte så bra med mig just nu, men det hoppas jag vänder.
fått 2 hemska gallstenstanfall inom 2 veckor, fått uppsöka akuten mitt i natten båda gångerna :(
fåt morfin mot smärtan och andra medeciner. provtagningar som gått åt helvete ... mina kärl är inga vänliga och goda ta prover i kärl utan dom springer och gömmer sig ;)
 
proverna nu sist visade på en viss försämring av min lever :( den tar en del stryk utav alla gallstensanfall.
inget ultraljud har gjorts sedan dem konstaterade mina gallstennar. de va nog vid årsskitet. 
så vet inte hur den ser ut nu. men jag står ju på listan att föra göra en operation. men först ska man träffa en kirurg och det verkar ta tid ... kommer nog inte bli först efter semsterarna.
är otroligt less på att må dåligt och att knappt våga äta. eftersom det verkar vara mycket mer än det man ska undvika eftersom jag får grymma anfall trots att jag inte äter de man ska.
 
världens trökväder idag :( billös och utrtråkad.
 
 
 

Kommentarer:

1 Madelene:

skriven

varför sålt bilen??

Svar: För att vi ville ;) ville förnya oss och vill ha en diselbil istället. då vi åker rätt mycket och bor en bit från stan.
Nina Jansson

2 Elisabet:

skriven

Hoppas de vänder snart!<3
Känner mig såå lyckligt lottad med mina <3

KRAM

Kommentera här: