Godmorgon

Här hemma är nu kl 8:44 :)
Jag vaknade ca 8:00 av att Linn stod och skrek på mig i sin säng här intill.

Och hörde även då att pojkarna var vakna :)

Så min kära sambo ligger bredvid mig trött å seg efter en hel dags skruvande igår.
Han lagar sin bil som stått här hemma på gården dryga året nu.
Då den snart blir hans bil att släppa rumpan i framöver!
Byter jobb igen ... Hoppas allt blir bra och att det kommer gynna oss som familj, mera tid tillsammans.

Själv sökte jag nog 5-6 nya jobb igår igen, söker å söker hela tiden.
Vill bara ha en timanställning med chans till jobb minst 3-4 dagar veckan.

Eftersom jag sökt skola till hösten igen :)
Denna gång på distans ifrån Sandviken.
Och på halvtid! Så att jag ska orka med allt annat oxså.

Nu jävlar ska det bli klart och jag ska kunna känna att jag lyckas med något!

Känner mycket misslyckande i skol-/ jobbvägen tyvärr.
Önskar att jag hade haft ett bättre stöd och hårdare hjälp i yngre dagar så hade det nog gått bättre för mig.

Ibland kan det vara bättre att berätta för någon att "fy fasen vad bra du gjort det här..." Än att hela tiden gnällande alla misslyckanden person gjort.
Alla är vi olika, glöm inte det!

Vad du/jag/någon annan säger till en annan person kan tolkas så olika beroende på hur självkänslan hos den personen är. Så om man vet med säg att man inte sagt nå positivt till denna på länge, gör då hellre det än att ännu en gång säga det där gnälliga som alltid dyker upp från dig.

Var rädd om dina nära och kära :)

Kommentera här: