I städtagen.

Efter en natt med lite dåligt sammanhängande sömn då linn börjat gnälla/grina/hosta dåvarande det skönt att kliva upp 8.30 imorse.

Efter frukosten så gjorde jag mig redo för klädbytardagen här i Hedesunda.
Fyndande väldigt lite, lite åt vardera barn. Och en leksakstelefon från nalle phu till Linn :)

Johan var hemma med ungarna, så fick 1 1/2 timme för mig själv idag ;) inte illa.

Vi grillade lunch ute idag och åt inne ;) för kallt ute ännu :( önskar att vi hade en inglasad altan så man kan njuta ute fast inne ;) (ni förstår vad jag menar).

Sedan tog jag tag i våran "svinstia" det stora uthuset som har förvandlats till fylliningsplats. Där vi ställer in allt skräp (källsorterat i papppåsar sedan vi flyttade hit glas, konserver, burkar.) papper å plast eldar vi upp ;) så det är/var sjukt mycket kassar.
Har sorterat alla så jag kan åka och slänga det lättare på återviningen :)
Körde ett lass efter jag var klar med sorteringen.

Men blir nog en eller två vänder till imorn :( drygt men så skönt när skiten äntligen är borta och man kan använda ytan till annat.

Har en hel del annat som ska till återvinningen med, från det att vi rustade huset. Och olika el saker som gått sönder.
Men det får johan faktiskt hjälpa till med!

Jag är inte sådan som person som en längre tid klarar av oreda. Så det här är nig det längsta jag stått ut med att se skiten.

Men nu har jag köpt återvinningatunnor som vi ska källsortera i ;) och dem ska tömmas direkt dom är fulla.
Ingen mera oreda i mitt liv på dem fronten.

Sedan har jag försökt underhålla Linn å Ludvig så gott det går under dagen.
Linn är sjuk, fått hemsk jobbig hosta igen och snoririet :( hade feber men den gick snabbt över.
Är så tråkigt när barnen blir sjuka.

Ringde till Basse idag för att kolla hur det var med Theo (jag ringer alltid när han är där, för att jag saknar honom och för att få höra att han mår bra).
Han var oxså förskyld tydligen :( var han inte när jag lämnade honom ( fast det var ju direkt efter skolan slutat så han ju inte umgås så mycket).

Nu sover barnen och vi har slagit ner oss i soffan för lite lördagsmys :)








Kommentera här: