Mors dag.

Jag tog med mig Ludvig och for till Valbo för att handla lite :)
vi skulle köpa en pool, så barnen kan leka, plaska och svalka sig lite.
hitta en bra på Toys r us som fick följa med hem, och en varsin vatten spruta.

sedan vart de lite lunch och handlat på coop.

Theo var hemma hos morfar och lekte med frida, han ville inte följa med.
precis när jag & ludvig kom hem igen, så åkte dom till min farmor :P
så ja han vart borta hela dagen.

Pappa kom hit och lämna honom vid 6-7 tiden och då passa han på att bada lite
sedan har pojkarna lekt på här hemma ute och inne.

medans johan har klippt gräset med gräsklipparn och trimern.
och jag har röjt i skrubben vi har under trappen, röjt fram alla målarfärger, spackel, vertyg mm
hade ett skåp där inne i hörnet som jag tänkt sätta upp på väggen och ha alla sjukvårdsgrejor i.
så nu har jag satt upp det iallafall. ska plocka ordning allt som ska vara där vid senare tillfälle.

har tvättat 2 maskiner tvätt idag och hängt med.
barnen lär ha rena sommarkläder nu, så bara ligga i och tvätta ;)

har fått hjälp av theo att vattna alla blommor här hemma med, både inne och ute
glömmer av mig i denna värme att dem behöver mera vätska.

ska ta och ta tag i mina sy projket med nån dag.
har lite att sy och lika bra att göra det nu medans jag ännu är sjukskriven, och har tid.
när bebisen kommit så kommer inte lika mycket tid att finnas, med 3 små barn som behöver sin mamma :)

har förberätt med solskyddsfaktorn till imorgonbitt med
måste smörja in den före påklädning och sedan lär dem ha en varsin på förskolan med.
så lär köpa hem flera insåg jag idag när jag kolla vad vi hade hemma.
aftersun hade jag 3 flaskor av ;P och ja den används ju varje kväll efter soliga dagar.

Var aldrig hem till min mamma idag, men hon jobbade till 16.
och bröderna mina skulle fira henne efter de.
medan jag bara ville hem och röja, efter att ha haft kalas nu i ett par dar så har jag hamnat efter.
men yngsta bror skulle fixa present från mig med :)
skönt när brorsorna är stora nu, så dem oxså kan ta tag i sådana saker hehe.

jag har inte fått något idag, men jag bryr mig inte heler.
jag har mina vackra små prinsar och det betyder mest av allt för mig <3
vore ingen mamma utan dem!



En fin bild på hela familjen från sista april :)

Kommentera här: