Morsdag.

Har vart hemma hela dagen.
Myst med Johan & Ludvig, theo ville vara med morfar & familjen.
dom hade vart till stan hem till min Farmor och fikat lite med.

Här hemma har johan röjt ute på gården.
tagit ner ett av våra 3 äppelträd det var lite ringrostigt och 3 blir lite för mycket tycker vi båda.
sedan ska vi röja efter vägen in till vårt hus. marken brevid vägen är ej våran, men vi har fått tillåtelse av tommy som äger den att röja bort träd som står inom 2 meter från vägkanten. mycket träd som grenarna står ut på mm rätt i vägen och tar i dom större bilarna. så han har börjat med det idag. har en del kvar.
Han är duktig min karl ;)

Har snaggat av han håret på kvllskvisten med ;)
så nu är han snygg i håret igen, det lilla som blev kvar.

Min lilla theo hade vart på äventyr med frida på efm med, utan tillåtlese.
jag gillade det inte. men inte jag som ska ta ansvar för vad hon gör.
har dock förklarat för theo att jag absolut inte gillade det och att han faktiskt bara är 5år (inte riktigt men snart så). han är för liten för dem äventyren tycker jag.

Som mamma gör man inte alltid rätt, och man får hela tiden tänka till och lära sig nya saker.
men när man blir mamma. växer man och förvandlas till en helt annan person än inann.
jag är stolt över att vara mamma, trots att jag inte alltid kanske gör rätt. Men jag gör så gott jag kan i just den sitsen/stunden. Och får sedan lära mig att handla/göra annorlunda.

Fick en fin bukett blommor utav barnen ( & älsklingen) som även köpte en jordgubbstårta men den han vi ej med idag. den glömdes bort hehe.

Hoppas ni haft en bra dag och att ni sagt grattis till er mamma om hon finns kvar i livet :)

Min mamma befinner sig utomlands har försökt nå henne, men ja hon va ej tillgänlig då.
men har sms:a med henne efter det. så nu vet jag att min häslning kom fram.

Kommentera här: