värme bölja ...

vilken värme vi fått nu. det är underbart men jag klarar inte av att vara ute :P
känner mig som en klimakterie kossa ;) svettas för inget behöver inte ens anstränga mig haha.
att ha så mycket hormoner i kroppen ännu är just nu inte roligt alls, det påverkar mig för mycket.
mitt humör gör mig till en galen kvinna ... mitt tålamod har gått och gömt sig verkar det som.
eller så har jag aldrig haft något!

idag kom min lilla theo hem från sin pappa och det var jätte mysigt i början men efter bara ca 1 timme så var det som vanligt igen med tjafs, bråk, och elakheter :( jag vet inte hur jag ska säga detta men jag känner mig som en väldigt misslyckad mamma just nu. tänk att jag inte ens kan få ha en dag, EN DAG utan att behöva bli arg eller ledsen för att min son inte lyssnar på mig. det spelar ingen roll om jag är lung, höjer rösten lite eller blir riktigt förbanna (när han gör något riktigt dumt) så lyssnar min son inte på mig för en femörings skull. alltså jag mår verkligen inte bra nu. jag känner mig på bristnings gränsen, och jag vet att det är enbart jag som kan få han att lyssna på mig igen , ingen annan kan få han att göra det åt mig.

hade min faster och hennes man här på belsk på fm inann theo kom hem, vi fikade, pratade och så hade dem med sig presenter till Ludvig som dom köpt när dom var i ullared :) jätte fina saker, 1 mysdress med alfons åberg, 1 tröja med tryck, 1 bitring/skallra, 1 snuttefilt och 1 sätt med påslakan och örngott till vagnen (blir kanon i vinter). Så tack så mycket ännu en gång :)

Jag tog och packade ihop lite snabb och begav mig till bussen med barnen, så åkte vi hem till barnens mormor.
jag var då så less på att bli arg på theo, och slut av att lillen aldrig är nöjd :( jag måste stå på mig och be dem göra en grundligt koll på Ludvig vid bvc/läkar koll för han kan inte bajsa och då har jag gjort allt dom sagt åt mig, Först köpte vi "sempers magdroppar", men de gav ingen verkan så då köpte vi " sempers ersättning mot förstoppning" som enbart finns på apoteket. och nu är den förpackningen slut och han har inte bajsat en enda gång av sig själv sedan dess, jag får alltså ta febertempen och reta lite försiktigt i ändan på honom och böja lite med benen så till slut kommer de ut ett lass som legat ett par dagar :( ... sedan masserar jag magen dagligen. Han fiser utav bara den hur mycket som helst och det luktar värre än en karls skitar kan jag lova.
men han kan enbart bajsa om jag hjälper honom och om benen är uppåt lite mot magen :(
jag vill veta vad som orsakar detta och varför det inte hjälper :( jag mår ju dåligt och blir mera hysteriskt av att ha en unge som jag lär bråka med och en som enbart skriker och aldrig är nöjd :( det är jobbigt och jag får aldrig en lung stund .

Vill bli den mamma jag vet att jag brukar vara, lung och hjälpsam.
vill inte vara det monster jag blivit :(
jag mår inte bra av det här och kommer bryta ihop en dag , vem skall då ta hand om mina barn när jag bryter ihop?!

uscha nu orkar jag inte skriva mera idag ... nu ska jag bara ta de lungt i soffan och njuta av att båda barnen sover äntligen och jag får lite egen tid.


Kommentarer:

1 mikki:

skriven

Man svettas mkt av att amma också. Känner mig och som en kossa :D

2 Emelie:

skriven

När klara börja få 50/50 ersättning & tuttmjölk så blev hon också förstoppad och bajsa väldigt sällan, och när det väl kom var det hårt. Så jag fick rådet av Maritha på bvc att ge henne 3 ml Laktulos en gång om dagen. det finns receptfritt på apoteket. Ring och fråga på bvc, för det kanske är aktuellt för din pys också. Kram & Lycka till.

Kommentera här: