Olycka.

Lilla ludvig har skrämt mig rejält idag :(

men jag hoppas att han inte kommer få några/någon blödning utan att det gick så bra som de verka.

Han brukar ställa sig upp i sin stol (matstolen i köket) och gjorde även idag, bara de att jag höll i talrik och glas och var vid bänken och skulle precis ställa ifrån mig de så säger han "hoppa mamma, hoppa"
ja sa högt nej inte hoppa, du kan rammla.

och vad gjorde han då jo han hoppa i stolen och tappa balansen, for rätt ner i trägolvet baklänges och slog bakhuvet :( usch ja fick panik, såg han inte bakom alla stolar å bord heler :(

han är helt tyst tills jag kommer fram sliter upp han från golvet och lägger han mot mitt bröst, då skirker han.
hysteriskt, grinar och ja precis som vilket annat barn skulle gjort.

Han vart röd i bakhuvet där han slog sig, de kom upp små små röda prickar i de röda med.
då fick jag panik. shit tänk om han får en blödning inannför som ej syns.

Ringde akut till hälsocentralen, fick kasta oss in i bilen och dit.
en sjuksköterska och läkare kom på en gång och mötte oss, in på akutrummet, undersökte Ludvig.
men han tyckte inte vi behövde åka in till sjukhuset eller begära röntgen i nuläget.

eftersom varken han eller jag vet om Ludvig svimma av eller inte, sekunderna före ja kom fram och slet upp han var han helt tyst. men om han va avsvimmad eller inte tänkte inte jag på. jag bara slet upp honom.

Han har sedan vi kom hem sovit och jag har fått väckt han för att se om han var svår eller lättväckt som läkarn utryckte de.
men de tog ca 10-15min inann jag fick helt liv i han att han vakna till.

så då ringde jag 1177 (rådgivningen) för att fråga dem vad dom ansåg.

och så länge Ludvig inte kräks eller verkar onormalt trött/slö. så är de ingen fara.
men man ska ha koll i flera veckor nu efteråt tydligen :(

kommer gå och vara orolig bra nog nu!

Kommentarer:

1 Linda:

skriven

Usch så läskigt det lät Nina! :/ hoppas han mår bra nu! har inte läst din blogg på länge så när jag kom på det nu så såg jag även att ni ska ha en till liten :) stort grattis till er! finns inget underbarare än att få barn ju! jag skulle nog kunna ha många fler enbart pågrund av hur häftigt det är med förlossningen och lyckan efteråt! :) men man ska ju orka också iofs :D riktigt roligt att se iallafall!

2 Emma, Mamma till Tuvaliee!:

skriven

Åh fy. Det är så läskigt när sånt där händer ens barn. Har varit med om i princip samma sak med Tuvaliee när hon ramla från gungan hemma. Jag vet då oxå att jag inte vet om hon svimma eller ej, men tyst va hon efter fallet men skrek sen när jag tog henne. Allt går ju så fort! Hoppas att han blir bra och att det inte blir något efter fallet.. Kraam

3 Lisa:

skriven

Tack :) Ja det är bara att styra upp! En kaffe sitter aldrig fel :) Man behöver inte göra det större än så.

Personen jag skrev om var min bästa vän, en person jag känt i över 10 år. Tyvärr valde hon att bryta vår vänskap på ett sårande sätt. Hon har inte heller visat någon ånger alls på de två år som snart har gått.

De andra människorna jag menade är också såna vänner som stått mig nära men valt att gå vidare för att de hittat roligare människor att umgås med antar jag. Jag har blivit bränd alltför många ggr, så i dagsläget är jag ganska ensam. Är mest hemma. Vågar inte ha en vän så nära igen, för det gör så ont när de plötsligt försvinner.

Kommentera här: