smärtsamt.

usch foglossning är inte skoj alls har jag förståt nu :(
det kan va ganska bra vissa dagar. men självklart gör det ont.
men som idag har det var extremt smärtsamt. haltat mig fram, ångrade att jag inte tog med mig krykorna till stan. dem hade vart bra.

har fått krykor av sjukgymnasten, måste bara träna mig på att gå med dem.
fick ett par vinröda, med sköna mjuka handtag, helt nya.
så dem ska användas, för att avlasta ryggen.

vart och kikat på en syskonvagn idag, och det blir att vi köper den :)
ska bara invänta säljaren, att hon använt den färdigt. vi har ju som sagt ingen brådska, bebisen stannar kvar där inne ett tag till hoppas vi :)

känns skönt att ha syskonvagnen avklarad, för det var det som ororande en mest för att inte hitta en till det var dags.

Ludvig har varit på förskolan igår och idag, mellan 9-14 och fått lekt av sig.
medans jag har gjort inte mycket igår. men idag har jag vart hos optikern, kostade mig 400kr för synundersökning av linserna + glasögonen. och ja sysnen var förändrad, men troligtvis beror det pga graviditeten.  men för att vara säker måste jag vänta med att göra nya glas till glasögonen, men linserna kan jag byta nu för har ju månadslinser, så de kommer räcka minst 6 månader framöver (oftast längre).

Var förbi en tjej i bomhus som hade en gravidkudde till salu, så nu kan jag förhoppningsvis sova skönt inatt och framöver med :)
usch de här är den värsta graviditeten jag vart med om hitills.

jag mådde illa, spydde, kunde knappt äta i flera månader.
när de äntligen började bli bra så man inte behövde må dåligt iallafall, då komm en period av lite smärta till och frågn i rygg och blygbenet frampå.

som nu är olidlig, de är så fruktansvärt att jag inte ens önskar min ovän detta.
de gör ont i hela underlivet av smärta som strålar ner från blygbennet och bäckenbenet.
bältet har jag på hela dagarna, måste ta av och sätta om det vid toabesök och efter ha sutiit i bilen, då de åker upp.

sedan ska jag ju lära mig gå med krykorna, för jag kan ej nu. vet ej hur man gör :P
var så längesedan hehe. men sjukgymnasten sa att jag skulle tränna hemma före jag började ha dem ute.

Nu sover ju ludvig sedan några timmar :)
jag sitter i soffan och bara slappar.

imorn ska jag underhålla ludvig, och på efm ska vi bege oss mot valbo för att handla.
sedan ska vi ha middag här hemma med vänner :)
blir mysigt och trevligt med umgänge.

Kommentera här: