4 dagar

Tiden går verkligen fort ...

Idag blir ludvig 4 dagar gammal :)
han är verkligen en snäll liten kille.
har haft lite krångliga nätter, men inatt var han underbar ;)
min amning funkade bra första dygnet, sedan bara *hopp* så ville han ej ta mitt bröst och jag hade panik hela natten när jag ej fick i honom något. hade ingen ersättning hemma heler.
Vi åkte in till amningshjälpen på bb och fick jätte bra stöd och hjälp.
skulle amma var 3:e timme och ge ersättning var 4:e timme.
och det gav verkligen resultat. trots att vid amningsförsöken tutta han ej så mycket.

Nu har mjölken runnit till och mina bröst ömmar som bara fasen :)
men jag är glad att jag fått ordning på det nu
amningen funkar bättre nu, fick mycket hjälp utav johans mamma som var här igår.
Ludvig är väldigt bökig att få till bröstet .
men nu har vi fått till det och han äte bra.
de som jag tycker e svårt nu är att veta om ersättningen verkligen behövas ännu och om isåfall hur mycket.
men han får 20ml efter amningen och efter det blir han verkligen nöjd.
huvudsaken han är mätt och nöjd!

Theo är jätte glad åt sin lillebror och väldigt ivrig i att få hjälpa till :)
men jag tycker verkligen han sköter sig bra!
jag vill såklart få in rutinerna med ludvig så fort som möjligt så jag kan ängna tid till theo med.
det är verkligen tur att jag har en sådan underbar sambo som johan just nu.
han har hand om theo till nästan 100% nu ... självklart är jag ju här och hjälper honom med.
men johan tar theo på morgon, ser till att han får i sig frukost/mat, borstar tänderna, leker med honom, pratar och bara myser :) och det är verkligen underbart att han är så bra med theo.
Och theo älskar att ha egen tid med johan <3

Är så lycklig att ha den lilla familj jag har!





En stolt storebror <3




Jag tog en liten promenad idag.
vi tog en premiärtur jag och ludvig.
och det gick bra. jag fick lite håll ;)
men de e nog mest att man inte e van att röra sig nu efter att ha mest var inne.
har varit till sjukhuset (bb - amningsmottagningen) fram och tebax i 2 dagar för efterkontroller och prover mm
och lilla ludvig var och är så fin så, inget att anmärka på alls!
det är verkligen svårt att tänka att om 2 veckor ska jag klara allt detta ensam med 2 små barn hemma
då börjar ju johan jobba igen :)
snart har en vecka gått redan :) tiden går verkligen super fort.

Ha en bra helg allesammans :) det ska vi ha iallafall!

Kommentarer:

1 Josephine Westling - Gravid BF+1:

skriven

grattis. själv vill inte min komma ut. fast är ju bara inne på bf+1 idag :P

2 Crazyangel [mamma till Milton&Viggo]:

skriven

bra att du fick hj'lp med amningen, jag ångrar att inte jag åkte in dit tidigare. viggo är och svår och nu när vi fått ge så mycket tillägg för att han ska öka i vikt så tar han knappt amningsnapp.. så jagkan nog glömma amningen denna gång..

Kommentera här: