Nu är han här...

Våran lilla Ludvig kom till oss inatt :)
Han är född kl 01.03 , vägde 3464g och var 51cm lång.
 
Allt gick väldigt fort vi han inte riktigt med varken Johan eller Jag :)
allt började med värkar som kom i lördags kväll vid ca kl 20.00 men som då kom med ca 20min mellan rum.
sedan tilltog dem och kom tättare men oregelbundet. sov jätte dåligt och var upp för att både ducha och bada.
klockade värkarna och dem kom med ca 8-6min mellanrum på natten. sedan lyckades jag somna en stund och när jag vaknadepå söndagen hade de avtagit igen. men sedan då jäklar satte dom igång igen. dom kom tättare så Johan skjutsade ut Theo till Bomhus (hem till min pappa och hans familj).

Vid ca kl 22.30 fick jag nog hade då knappt 5min mellan värkarna och ringde förlossningen. och dom tyckte det var bäst att komma in. så vi plockade ihop det sista för bb väskan och begav oss hemifrån kl 22.45.

När vi kom in på förlossningen såg hon att jag hade ont och det kom tätt så vi fick göra oss redo på ett förlossningsrum på en gång. Jag tog till lustgasen och den gjorde att jag överlevde :) hehe
hade sjukt ont och skrek en del i masken med :P hehe.
allt gick fort, när hon kände på mig första gången sedan vi kom in var jag öppen 7-8cm redan så jag hade gjort bra ifrån mig hemma. sedan dröjde de inte länge förns jag kände trycket neråt och var då nästan helt öppen.

Kl 01.03 kom han äntligen ut och jag lär erkänna att visst gjorde det ont att föda barn.
men jag är verkligen glad att jag valde att föda normalt och inte skrämdes utav förlossningen med theo som slutade i akut snitt. Jag har nu fött barn :) och jag känner mig jätte lycklig av att jag lyckades!

Allt gick så otroligt fort :)

( bilder kommer senare)

Kommentarer:

1 Therese:

skriven

Jättestort Grattis till er Ludvig!

Är ni redan hemma??



Väntar med spänning på bilder på skrutten!!



Kram kram

2 madde:

skriven

Jätte grattis till lille ludvig! Kram

3 p e e l i i n:

skriven

GRATTIS vännen! :D Kikade in här och de första jag såg va att ni fått lillen, blev inte lite chockad hehe.. Skönt att allt gick bra! Hälsa Johan grattis också, och hoppas att Theo e snäll mot lillebror! ^^ puss <3

4 Jennifer Rinnström:

skriven

Jätte Grattis! :D Skönt att förlossningen gick rätt fort! KRAM

5 johanna:

skriven

Grattis älskade ni! Åååååååh vad glad jag är för eran skull! LOVE YOU! <3

6 Emelie Englund:

skriven

ÅÅÅå Grattis :) Vad skönt att höra att allt gick bra. Sköt om er.

7 Emma p:

skriven

GRATTIS gumman! Va kul att allting gick bra :) Måste få träffa det lila livet sen nån gång :)

Kram

8 mikki:

skriven

JÄTTE GRATTIS till dej och johan... =) Skönt att höra att allt gick bra..

9 Madelene:

skriven

Stort grattis och vad skönt att allt gick bra & fort!!

10 Crazyangel [mamma till Milton&Viggo]:

skriven

Grattis :) Föda barn är häftigt! Är redan avis igen på alla som ska ha barn nu.. haha så smärtan glömmer man fort :)

Kommentera här: