2013

jag har bestämt mig för att förändra mitt liv (mitt eget, mitt Ninas) så att jag ska kunna må bra varje dag igen.
njuta av sömn, att få kliva upp, att kunna göra vardagliga sakerna utan att känna mig som en slasshas.
vikten är det stora problemet just nu.
men sedan har vi även stressen, ångesten, "alla måsten", ordningen, strukturen mm
jag har viljan, men tiden? hur ska jag få ihop det när jag nästintill varje dag är ensam hemma med alla 3 våra barn.
och även om vi är hemma båda två så är de sällan det jag behöver/vill göra som går först.
jag är rent ut sagt för feg för att ta striden varje gång.
många anser nog att jag är helt jävla dum i huvet som lever så här.
och ja ahr fått höra mycket ... men jag är lyklig och jag älskar honom, han är allt för mig!
men ibland undrar jag, är jag hans allt?
självklart hoppas jag ju det, men vet inte säkert!

Hur vet man att den man lever med, vaknar med varje dag verkligen älskar en? kan man ens veta det?

Jag har alltid velat förlova mig, skaffa barn, hus och gifta mig.
jag kan ju säga ärligt att på mitt finger kommer aldrig en ring sitta, han vägrar "de är bara krims krams..." ..."man kan väll älska och vara lycklig med nån ändå" ... jo så är det ju.

Ibland känner jag att jag vill så mycket mera och har viljan, men orken och tiden räcker inte.
vill bara ha vår nu å mera sol, energi :)

jag fyller 30år i år med , men här blir de ingen fyllefest.
jag kan tänka mig ha "kalas" med smörgåstårta, fikabröd mm men de ska vara barnvänligt. för jag vill fira med mina barn, de är en del av mig :)

till min 30års dag vill jag vara den "gammla" nina, den glada sprudlande och lyckliga jag.

så ser ni mig äta godis, kakor, snacks, flottmat mm och de inte är LÖRDAG då säger ni. men nina du skulle ju bli ditt "gammla" jag igen.

här och nu säger jag upp kontraktet med mitt feta liv BYE BYE.
jag ska nu ge all den tid jag får till att bli smalare och lyckligare igen.

- lär dig livets svåra gåta, älska, glömma & förlåta -

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Hej! Det låter nästan som att du beskriver mitt liv. Jag har kämpat med övervikt och trötthet i flera år (och då har jag inte ens barn att ta hand om!).
Jag har iaf börjat med tabletter som heter slimex. Vet att många reagerar över att köpa tabletter över internet, men de har faktiskt hjälpt mig otroligt! Jag kände att det var värt att prova för jag pallade inte längre. Jag fick orken tillbaka på en gång och första två veckorna gick jag ner 5 kilo utan att ens motionera.
Oavsett hur du gör hoppas jag du lyckas =) Du har en superfin familj!! Kram på dig

Svar: Hej.Oj, hoppas du inte mår som jag mår för då lider jag med dig.
önskar inte ens min fiende att må så här pga övervikt.
är tacksam för din ärlighet och att du vill dela med dig :)
lär säga att jag visste inte vad slimex var, så jag googlade.
vill helst komma igång med motion och att äta rätt, men att ha andra vägar öppna är alltid bra. så tack för ditt tips :)
Vad skönt att du lyckades hitta tillbaka orken igen :) hoppas du mår bättre nu :)
tack det var verkligen snällt sagt :) Kram
Nina Jansson

2 Anna:

skriven

Hej!

Vad härligt att läsa att du bestämmt dig

Med den viljan kommer du att komma långt

Jag har själv gått ner 46kg sedan nov 2011 och det är det bästa beslutet jag har tagit

Lycka till och om du vill ha lite pepp eller hjälpa så kan jag komma med lite tips och glada tillrop, min dröm är att hjälpa andra till en sund livsstil

Kram Anna

Svar: Hej.Tack :)
jag hoppas komma långt nu :)
oj vilken resa du lär ha gjort , hur mår du nu?

vill mer än gärna ha tips :)
vad åt du för att gå ner? och hur ofta?
jag behöver all hjälp å råd jag kan få :)

Kram Nina
Nina Jansson

3 Sandra:

skriven

Bra skrivet och man ska ha mål för att lyckas! Och jag är helt övetygad om att du kommer tillbaka till ditt gamla jag igen :) Kram

Svar: tack tjejen :)och stort grattis till eran lycka att få bli föräldrar :) Kram
Nina Jansson

4 Elisabet:

skriven

Ha tålamod, en dag blir han mogen för allt de där..

Ta dig tid o förklara för honom om hur du mår o hur du vill göra för att må bättre.. Komma tillbaka till ditt jag
De han en gång fastnade för - den du saknar

Då ska du se att de inte blir någon strid..

Ge o ta är a och o

Kram

Svar: Kan ju alltid hoppas på det :)
förklarat och sagt vad jag vill flera ggr. men jag tror att eftersom jag inte gett hundra och gett upp förut så tar han nog denna gång som en sådan.
ser han bara att jag gör detta så kommer han nog vilja hjälpa mig mera med :)

absolut är det så, man måste kunna ge för att ta :)

Hoppas ni hade en trevlig dag på parkbadet sist vi sågs :) var det dina barn du var där med? :)
Kram
Nina Jansson

5 Elisabet:

skriven

Min son men tjejen var jobbrelaterat!
Därav ja inte kom fram o heja :/
Kram

Svar: Tyckte att sonen var bekant :) från din blogg. men tjejen såg inte ut som din dotter de va därför jag fråga :) men då förstår ja. ingen fara blir väll fler ggr kanske :)
Kram
Nina Jansson

Kommentera här: