Ledsamt!

Har nu blivit sjukskriven till 31:à maj , har så fruktansvärt ont i bäckenbenet och långt ner mot slidan :(

Gör ont när jag står,går, ändrar läge, i o ur bilen/sängen/soffan :( har inte vart med om just foglossning som är så här smärtsam som nu!

Så ja min glädje över att kunna jobba massa har spruckit, får inte jobba nu!

Läkaren jag träffa på förlossningen sjukskrev mig direkt efter undersökningen.

Har jobbat mars o april så jag får lön nu och nästa månad iallafall, sedan hoppas jag att försäkringskassan inte strullar utan jag får ersättning från dem med, har ju inte valt detta själv!

Jag har ju inte sökt havandeskapspenning förns från 1:à juli eftersom jag trodde jag skulle kunna jobba! Så får se hur det blir med juni månad nu, om jag lär skicka in nya papper från dem 3 jobben eller om jag blir förlängd på sjukskrivningen.

Får ta en sak i taget nu, måste lyssna på min kropp.
Ska använda kryckor som avlastning, gå till sjukgymnast, äta citadon o Alvedon mot smärtan & vila/avlasta ryggen så mycket det går. Fogbältet ska användas det med, och kuddar mellan benen och bakom ryggen när jag sover! Införskaffa en gravidkudde står på "att göra listan" , någon som har en till salu??

Nu ska jag mysa med Ludvig och ära frukost, han vaknade nyss! Theo är hos pappa sedan igår fm.

Kommentera här: