Söndag och besök på akuten!

Fick besök som vi väntade på fm utav Rebecka & Olivia, Lisa & Milia och Baiba & Melvin :)
var så roligt att dom kunde komma ut och hälsa på oss med sina små. Tror verkligen Ludvig uppskattade det.
Knäppte inte ett ända kort dock :( men rebecka gjorde så kanske kan få ett av henne sedan.

hade jätte trevligt, barnen lekte och åt om vartannat hehe.
vi fika och hade jätte trevligt.

Sedan vart det lungt och tyst när dom åkte :(

men danne och alexsander kom på besök strax därpå :)
så då fick vi fika igen hihi.

basse kom hem med theo i samma veva där och då blev dagen upp och ner vänd.
han frågar MIG vad thei gjort på sin hand/arm ... jag går och tittar och funderar vad han menar.
sedan ser jag ju att de ser verkligen inte bra ut. säger att jag har ingen anning har han inte gjort detta hos dig nu då? för jag borde ju sett det annars då han badade samma dag han åkte till honom.

iallafall så åker han hem igen och theo leker med alexsander.
när danne och alex åkt beställer vi mat från pizzerian, johan åker och hämtar det.
då kommer jag på att jag ska kolla theos handled igen, och då ser jag att den är krokig :( ser verkligen inte helt okej ut. så bestämmer mig för att söka på det på 1177.se sökte då på benbrott hos barn.
och när jag läser där tycker jag de stämmer en del med de jag ser.
så ringer då 1177 och hon säger att vi ska åka till akuten för att få det kollat, så vi äter och klär på barnen och åker till akuten.

där i receptionen så tittar dom på armen säger att vi ringer södertull åt er för vi har jätte lång väntetid och för er med småbarn känns det inte rätt just nu. då ni behöver en remiss till röntgen. så han får alvedon där mot det onda, sedan åker vi vidare mot södertull vi var på akuten kl 18.49 och fick tid på södertull kl 20.40 :( kändes inte så skoj, men vi åker dit och sätter oss och väntar, får till slut komma in till läkarn med theo kl 20.30 hon kommer in i rummet, kollar lite på armen, frågar theo om han har ont mm de gör ont när han rör tummen.

sedan säger hon de här bör vi röntga så jag går och skriver en remiss till röntgen så får ni åka dit.
och de gjorde hon. så vi tog remissen, klädde på barnen igen och åkte till röntgen, kommer in rätt snabbt, röntgar och får sedan vänta en stund för att en läkare ska kolla på bilderna.

och dom kommer ut och säger, "Nä då får ni åka hem. finns inga sklettskador!" min fråga blir då " ja men är de en rejäl stuckning då?" ... svaret blir "är ingen sklettskada iallafall..."

jahppa okej tänkte vi, bara åka hem då.
i bilen på vägen hem somnar båda barnen, och jag & johan diskuterar att man åkte dit för att få svar men kommer hem och är inte ett dugg klokare. så bestämmer att vi ska ringa HC idag och kolla om dom kan kolla ordentligt på handen då ingen har kollat ordenligt eller knappt känt på den.
så det är vad jag ska ta och göra nu.

dagen började bra men slutade i kaos tycker jag!!

Kommentarer:

1 Josephinewestling - Mamma till Vira:

skriven

Svar: rätt!

2 Elisabet:

skriven

Ja sjukvården är inte va den borde vara - men de behövs väl deras rutiner för att de ska fungera..



Skönt att de inte vara någon fara men som du säger de kunde väl gett lite tips iaf..

Dottern fick tips att linda foten när den var stukad.. men helst ska man linda när man misstänker för annars är det i stort sett försent redan.. o det går över av sig själv..

kram

Kommentera här: