sjuka :(

här hemma har ännu en förskylning tagit över oss :(  så less på det nu.
men de är så konstigt att jag blir sjuk på en gång nu ?! brukar inte vara så här känslig. men de är nog för att jag är hemma med barnen mera nu än före jag fick ludvig.

har slöat i soffan hela dagen idag ;)
skönt men tråkigt. har ju gjort frukost och lunch med såklart.
theo är så gnällig och argsint så jag blir knäpp. han slåss så fort han ej får som han vill med. och har även börjat ta ut sin ilska på ludvig :( när jag klädde på mig imorse la jag ludvig på divanen på soffan och då kom theo och hoppade upp. och när han frågade mig en sak och ej fick svar på en gång så satte han handen över ludvigs mun. och han blev jätte arg och rädd så skrek när jag slet bort theos hand.
han är verkligen inne i en period nu när han ska ha uppmärksamht HELA tiden och jag blir galen på allt tjat.
och han svär som aldrig för. säger massa hemska ord som tex fittjävel och kallar även mig fär tjockismamma. och de är verkligen inte roligt att få höra sitt barn säga att man är tjock :( jag är tjock det vet jag. skulle gärna träna och röra mig mera. men jag får inte ihop det hela tiden med ludvig allra helst som inte har några rutiner what so ever. varje dag är olik den andra :(

nu har jag en ståbräda till enkel vagnen och en mjuklift till syskonvagnen så nu jäklar ska det underlätta min vardag.

dena månad blir knaper för mig, kommer inte kunna göra ngonting som kostar pengar.
har ej fått pengarna av f-kassan ännu :( men dom var på väg nu såg jag på deras sida när jag loggade in.
men de var ej mycket dena månad. har ju såklart min älskade sambo, emn jag hatar att be han om pengar för att göra saker. vill klara mig på mina egna. varför har man så dålig föräldrapenning?? de är väll när man är föräldraledig man behöver pengarna?? .. vet ju att det bara är dena månad som e så här som tur är :)

är sjuk trött, jordens huvudvärk mm idag :(
men nu vaknade ludvig så nu får jag avbryta och återkomma senare.

ha det bra :)

Kommentarer:

1 Madelene:

skriven

Ja vill du så får du gärna skruva isär det så går det lättare att frakta och jag slipper hyra släp. Vilkeng passar det dig att jag hämtar det då? Skicka ditt mobil nummer på msn så blir det lättare att bestämma tid & dag :)

2 Lina:

skriven

Ja, föräldrapenningen är för låg! Bara 80% av lönen ju:( Jag ska snart få mitt andra barn & som tur är har jag mycket bättre månadslön nu än med första, så ersättningen blir ju högre när jag går hemma med detta barn. MEN tufft blir de ju vilket fall som helst!

3 Nina: Mamma till theo & ludvig <3:

skriven

Ja det är verkligen sjukt att man får ut så lite med föräldrapenning. Skönt att du har det bättre dena gång :) det måste kännas tryggt. jag har högre föräldrapenning med dena gång, men det är ingen stor skillnad. Man ska vara glad om man lever med pappan och har en bra gemensam ekonomi :)

Kommentera här: