Kvällar & Nätter!

Jag älskar mina underbara barn av hela mitt hjärta.
men vissa stunder önskar jag att jag kunde få sjunka genom golvet och försvinna en liten stund.

Theo har alltid varit duktig och snäll vid läggning, han kan komma ut några gånger men absolut inte så man bryr sig. Han lägger sig när man säger till och han somnar av sig själv. vill han att man ska läsa så får vi ju göra det :) om de inte är mitt i mattning och jag är ensam då funkar det ej. Men theo har tv på sitt rum och vill gärna se på lite tv medans han somnar in för natten och de går for för han att somna med.
theo sover hela nätterna igenom. och skulle de hända en liten olycka så kommerhan in och säger till så svider vi om och kör en duchning sedan lägger han sig och somnar om igen.
läggning vid kl 20 och vaknar vid ca kl 7-8 på morgonen.

medans ludvig är en annan femma ;)
den lilla filuren är hopplös. han har inga rutiner alls, vet inte vad jag gjort för fel ;P
men dom är sjukt olika varandra dessa ungar. mat och sovtider under dagarna är inte lika för 5 öre.
så passa tider mm är hopplöst med honom, man får bara chansa hela tiden och de får jag ont i magen av. en evig stress som är inom mig. alla säger att jag ske be om hjälp om de behövs mm ja men när jag inte orkar är ju på kvällar och nätterna ska jag be någon komma då :P ne det funkar inte.

jag hoppas det kommer vända och bli bättre när han börjar äta mera riktig mat då man kan få lite mera rutiner med gröten, maten och ersättningen/välling. bara att se framåt.

Ludvig sover för natten ca kl 20-21 och vaknar sedan för mat allt mellan kl 4-6 sedan somnar han oftast om och äter före vi beger oss till dagis med storebror. annars så äter han vid ca kl 9 när vi e hemma.
men detta ändrar sig alltid från dag till dag med dena lilla unge ;)

igår hade han somnat vid ca kl 20 och när vi sedan gick och la oss vid ca kl 23 så vaknade han och tyckte han skulle vara vaken. men gjorde då mat och så fick han sova mellan oss efter det.

idag har han enbart skrikit och vägrat alla olika förslag och försök :(
så till sist la jag mig i våran säng och han tok skrek så han tappa nästan andan.
och till slut lungnade han ner sig och låg då på ryggen och huvudet vridet mot mig och bara titta och tuttade nappen. och till slut slog han igen och där ligger han ännu. tänker inte röra honom ;)

Ni som har barn. Hur ser era barns rutiner ut är dom ganska jämna eller helt olika??

Kommentarer:

1 Madelene:

skriven

Vi har ganska jämna rutiner på Aurora men klart att dom kan ändras ibland. Men oftast så lägger hon sig mellan ca 18:30 - 19 på vardagar, sover nästan nätterna igenom. Kommer in till oss mellan ca 02-04 och somnar om direkt och kan sova till ca 7-8. När hon vakanr får hon kolla på film ca 1 timme så vi brukar kliva upp vid ca 9 - 10 tiden (förutom dagar jag jobbar dag, då är hon på dagis till 6:30). Annars kliver vi upp då och äter frukost. Lunch dax vid ca 12 och sedan sova lunch 1 timme, men det är inte varje dag. Mellanmål vid ca 3 tiden sen middag vid 17 och sen lite youghurt o smörgås innan hon lägger sig igen. Hon lägger sig oxå själv, fast en av oss sitter alltid brevid och läser en bok som hon väljer, efter det pratar vi lite om vad som händer dagen efter, släcker lampan o ger godnatt kram o puss och går ut, oftats somnar hon snabbt.



På helger får hon vara vaken 1 timme längre så hon får känna på att det är lite helg och extra mys. Fredagsmys på fredagar och lördags godis på lördagar :)

2 Elisabet:

skriven

Kämpa vidare snart så vänder de..

Detta klarar du

3 H:

skriven

Min dotter sover väldigt olika...=S

får man henne i säng vid 8 har man tur, sen vaknar hon mellan 12-1 och vill ha mat. Sen sover hon till 5-6. På dagarna sover hon ibland bra och ibland inte alls. Så vi har det ganska tufft ibland med en gring och övertrött liten tjej. För oss funkar det inte med att ge henne ersättning på kvällarna, hon sover inte längre för det:( Hoppas verkligen detta bara är en period hon är ju trots allt snart 5 månader.

4 Nina: Mamma till theo & ludvig <3:

skriven

Tack elisabet :) jo det hoppas jag.

5 Nina: Mamma till theo & ludvig <3:

skriven

H : känner igen det du beskriver välldigt mycket. ludvig sover väldigt dåligt om i är inne men är vi ute så kan han sova i timmar i vagnen. så försöker ju att vara ute så mycket det går :) men men sjuka barn kan man ej springa ute heler.



Ludvig sov bättre i början med ersättningen. men nu så är det som natt och dag med det. sover inte bättre alls numera. men nu har han blivit 4 månader och då ska jag börja ge han gröt och mat utöver ersättningen och hoppas det kan förändra sov vanorna med :)



Hoppas det blir bättre för dig med lill tjejen med :)

Kommentera här: