börjar närma sig inflytt nu.

det är en del kvar att göra. men det börjar närma sig inflytt nu.
johan är ledig nästa vecka med så vi hoppas kunna färdigställa, och flytta in till dess :)

vi har många som hjälper oss med att fixa och även att ta hand om barnen.
så vi gör inte allt ensam. men ändå sliter vi på från fm till kvällen.
bor i husvagnen på gården :) vi duchar, lagar mat, tvättar mm hemma hos johans Pappa & Ulla.
de är skönt att ha dem nära så vi kan göra allt det hemma hos dom, när vårat hem är en röra.
men nu ärbadrummet färdigt målat, lite finsjustering ska till nu bara. sedan ska vi in med duchkabin, nya badrumdmöbler, sedan är det klart.

theos rum är klart, jag har städat ur det idag.
så hans säng och lite annat ska johan hämta nu ( han har theo med sig) .
Sedan köket är nästan klart med. jag ska fortsätta måla det sista där nu, fick nyss ludvig att sova så lika bra att passa på. tänkte ge er en uppdate med :)

har köksluckorna + lådorna redo för slipning ute i uthuset/ladan "kalla den vad du vill!" sedan ska de på med färg på dem med, och nya handtag.
tapertna ska vi fixa i helgen med tänkte vi, får hjälp av Ulla med dom. är bara lite i köket, ovanför panelen.

Vårat och Ludvigs sovrum samt vardagasrummet är det rum vi inte gör något åt!

Hallen har vi målat med, ska rolla väven på väggen oavnför panelen en gång till idag med.
sedan är den klar med :)

Panelen i trappan upp och allrummet uppe är klart med.
ska måla klart trappräckena nu bara. sedan ska det städas där med :)

Så helt klart är det nära nu. får se hur mycket vi får gjort i helgen, och om vi får hjälp!

Nu ska jag fortsätta måla!


* en liten tanke till vissa som frågar hur allt går. om det går bra att sova i husvagnen mm när jag svarar på dessa frågor så svarar jag utifrån vad du frågar inte vad du vill höra. för inte e det en dröm att sova i en husvagn när det spöregnar, hundar som´står och skäller på andra sidan skogen, man sover som ett mongo och med 2 småbarn som kräver sitt med. ingens sömn är bra i familjen just nu. men vet du vad jag klagara inte, du frågar och jag svarar. Tycker inte om att få höra "ja men de e sådant du får ta/stå ut med nu.." mm då behöver du inte låtsas om att fråga för att vara snäll. Jag svarar det som är, jag jobbar på som fan så mcyket jag kan för att få klart så vi kan flytta in så fort som möjligt. Vill att ni tänker er för när ni frågar saker!


Kommentarer:

1 Therese:

skriven

bilder vill vi se ;)

2 Madelene:

skriven

Vad duktiga ni är! Men visst är det skitkul att få ficxa & trixa i huset? :)

Kommentera här: