att lätta hjärtat ...

vet ju inte vad som är fel igentligen, men de känns så ensamt helt plötsligt :(

har en tid tillbaka vart enbart hemma eller ute med theo och gjort saker. självklart umgås jag ju med min kära sambo med, vi gör saker tillsammans. men det känns som det blivit tråkigt helt plötsligt.
känns som jag inte gör annat än sitter hemma :( ... visst man är inte rikast och kan göra hur och vad man vill hela tiden heler. men jag e nog för feg att fråga folk i min omgivning om det är någon som vill hitta på saker.
och hur smart är det när man känner sig ensam igentligen?

min kära sambo jobbar jämna veckor måndag - torsdag kl 9-20 och ojämna veckor måndag - fredag kl 7-16 .
och min kära lilla son går på förskolan måndag - fredag kl 9-14 om det inte är stängt eller han är sjuk vill säga :)
och när jag ej har dem som sällskap är jag enbart hemma, vill så gärna göra saker. men vill inte tränga mig på dem i min omgivning som jag trivs med. dom kanske inte alls har tid, ork, eller lust att vara med mig bara för att jag har tid att umgås på egen hand.
när jag hämtat hem theo åker vi oftast hem, men många gånger protesterar theo och vill leka med någon kompis eller liknande. så oftast förksöker jag göra saker med honom om ingen är hemma och kan ses just då.

snart blir ju theo storebror och de innebär mindre timmar på förskolan. då kommer han enbart gå tisdag, onsdag och torsdag kl 9-14 :) och på måndagar planerar jag att vara på "öppna förskolan"  tillsammans med mina barn och kanske då kan lära känna nya människor och bekanta sig med :) . sedan på fredagar hoppas jag kunna göra något mys med barnen men vad vet jag inte ännu!

Jag är en tjej som gillar att vara ute, och att kunna planera lite. Sådan är jag bara helt enkelt.
snart är jag mamma ledig och har 2 barn :) så nog kommer jag ha att göra. men de vore så mycket roligare att ha någon och göra saker med oxså.
Har ju inget eget hus eller liknande att pyssla och hålla på med direkt, önskar jag hade det!

Så säg gärna till du som läser detta om du vill umgås eller bara komma hemifrån en stund!

Kommentarer:

1 jenny lång:

skriven

Jag är oxå ensam och har tråkigt med en trottsig son :) snart blir jag oxå mammaledig och albin kommer att gå på dagis tis ons tors 9-14 så du får umgås med mej om du vill :)

2 Josephine Westling - Gravid:

skriven

svar: Näe jag vet inte alls. Vågar inte gissa. haha :P

3 p e e l i i n:

skriven

Jag har ju haft liiite svårt å ta mig nånstans, så jag har inte dirket kunnat umgås me nån som inte kommer hit :/ Dumt åxå att inte du har körkort, för då hade vi kunnat tagit de lugnt tillsammans :) Ska bli skönt å kunna bli lite mer oberoende av alla andra hela tiden, nu när jag tagit bort gipset! :) puss

4 Lisa:

skriven

hej gumman. vi kan ses nått nästa veckan om du vill. kan på torsdag och fredag. det är bara att höra av dig så kan vi hitta på nått. kram Lisa

5 Nina - Mamma till theo <3:

skriven

Jenny: Jag umgås gärna :) bara skönt att få umgås med någon än att sitta hemma!



Lisa: Ja vi ses jätte gärna nästa vecka gumman :) theo blir hos basse måndag efm till torsdag. så anntingen efter jag hämtar upp han på torsdag eller på fredag kan vi ju ses, jag har inga planer alls :)

6 mikki:

skriven

Jag vill gärna umgås.. Känner lika som dej..

7 Malin:

skriven

Hej gumman. =)Jag är oxå hemma och är mamma ledig, så om du vill kan vi gärna umgås.

Kommentera här: