Tråktant ...

Känner mig sådan ...
har bloggat så dåligt på senaste tiden :( mycket har berot på tidsbrist och internet problem.
men inget skäll att skylla på igentligen. bara blivit dåligt bloggande på senaste.

Har iallafall jobbat på förskolan i bomhus ett par dagar förra veckan. sedan har jag nu tagit vaccinet så nu är jag skyddad mot dena "nya" influensan iallafall. Theo ska vaccineras på torsdag han med!

Helgen blev av på följande sätt:
I fredags var theo ledig från dagis och johan hade ledig dag från jobbet :) så vi var hemma och strossade mestadels. sedan packade vi in allt i bilen och for till möbel outlet för att kolla på en ny soffa, som slutade med att vi beställde/köpte en ny soffa eller älsklingen gjorde rättare sagt! Blir fint och skönt med en ny stor divansoffa, nytt soffbord och matta här hemma sedan. vi åkte sedan till mormors jobb (mamma) och kollade runt å pratade lite strunt :) johan åkte iväg en sväng medans. Sedan for vi hem till morfar (pappa) i bomhus och theo fick bussa runt med mostrarna i någon timme sedan tog vi och for till Harkskär med theo som skulle sova hemma hos farmor & farfar över natten då dom skulleåka till Göteborg tidigt på lördagsmorgonen :) han har tillbringat helgen hos sina kusiner i göteborg och vart med på yngsta kusin Emelies dop :) Han berättade idag för oss " mamma , jag var i kyrkan med farmor & farfar och emelie doppade huvet i vatten " ;) hehe hur gullig kan man vara!
iallafall efter vi lämnat theo där i fredags så åkte vi hem till pappa igen och åt tacos tillsammans med pappa & stina, systrarna Frida & Wilma , brorsan Niklas och även farbror mats :) hade en trevlig kväll med tacos å massa sjuka skämt mm som hör till Jansson släkten :P ... de var en heldag med min släkt eftersom Farmor (min) och Percy (hennes karl sedan många år tebax ... ) var där på fika besök oxså!

Lördagen tillbringade vi tillsammans med Johans mamma :) hehe blev ett sidbyte.
först möte vi upp hans mamma & syster på köpism gick runt där och strossade, tog en fikapaus och pratade lite strunt :) sedan fortsatte jackten på kläder och skor :) älsklingen hängde med oss in i alla butikerna :) roligt att ha en sambo som kan följa med en och shoppa!
efter det åkte vi hem hit till oss för att kolla på katten :) tog en fika och fortsatte prata lite.
sedan for vi till city gross och handlade, vi skjutsade sedan hem johans syrra och hämtade upp hans styvpappa medans hans mamma åkte hem och påbörjade maten :) sedan åt vi god mat där hemma och mös framför tv hela kvällen tills vi tacka för oss och for hemmåt vid 12 tiden!

sedan igår så var de en lugn nad hemma och lite shopping ute :)
sedan hände de inte så mycket mera igår!

Idag har jag jobbat mellan 7-12 på björke sedan har jag uträttat 3ärenden jag hade att göra på stan med. Mötte upp Farmor & Farfar som lämnade tebax theo till mig nere på stan med :) tackade så mycket och sa hej då till dem båda. Så berättade jag för theo att jag tänkte att vi skulle åka till järnvägsmusset och han blev jätte glad :)
så sagt och gjort vi sprang till bussen och for till järnvägamusset där det var mycket folk idag :) detär ju höstlov och mängder med folk är lediga och vill göra saker med sina barn :)
det var och är spöktema där dena vecka :) vilket theo tyckte var lite läskigt men de gick bra ändå.
när jag sedan frågade honomom han ville vara kvar och leka med tågen eller att vi skulle gå  över till johans jobb så var det självklart att de var johans jobb som gällde :) goungen . Han har lärt sig säga mercedes idag ;) de låter så sjukt sött ... gobiten min <3 hittade en katalog med saker för barn man kunde beställa ifrån en bens kids och där hittade theo såklart leksaker han tyckte johan skulle beställa till bebisen :) och jag såg ett sjukt cool paraply för barn där med de var genomskinligt med 2tryck på och piggarna lös i rött ;) ni vet dom där man kan göra illa folki ögonen med :) de va en cool ide tyckte jag!
när johan var klar med sitt jobb för dagen for vi till willys och handlade sedan hemoch jag började med maten medans älsklingen och våran hyresvärd tog bort vår tvättmaskin som gick sönder i helgen och satte dit en ny :) vilket himla lyx vi har det igentligen *lever i en dröm* helt underbart!
NU sover lillen och vi chillar i soffan <3

Imorn ska theo få gå på dagis mellan 9-14 och efter de far vi hem en sväng :) sedan vidare till gävle och köper en ny bilstol till lilleman som vi fyndat på blocket :) och sedan äter vi något nånstans och far vidare tillmårstbo trakten hem till Emma & Fredde med barn :) ska få fina naglar av emma :) var så längesedan och kommer garanterat bli nöjd tror jag <3 så imorn blir de en heldag borta igen hehe.

Nu blev det långt men en liten läsning iallafall <3

Älskar min underbara familj så otroligt mycket <3 <3 <3







Kommentera här: