Lärkarbesök mm

                                              

Japp, var ju som sagt till läkarn idag.
det gick bra. theo var med mig :) han va så tyst å snäll hela tiden, satt å kolla i en bok i mitt knä. medans läkarn och jag satt och prata en massa om min bakgrund med olika sjukdomar å allergier.
Har haft problem med sköldkörteln tidigare, så nu ska de utredas om det e de som är felet.
och även om jag är anntingen mjölkallergisk eller laktosintolerant. tydligen skilnad på dem :P
mamma har ju mjölkallergi, vilket e ärfligt. jag vet med mig sedan tidigare att jag är välldigt överkänslig.
men nu ska  de klargöras vad som är fel mm

har ju även kämpat med vikten ganska länge, både medgång å motgångar . de e svårt att kämpa ensam å veta vad som e bäst för just mig själv att äta och göra för att gå ner i vikt. så han skulle boka in mig via en remiss till en dietist med. så jag ska få hjälp att få den hjälpen gör mig så gott i hjärtat *äntligen* såå känns det.
som om allt detta inte vore nog :P så skulle ja få komma till en sköterska som ser över vanor mm eftersom jag har så svårt med min sömn. sover på tok för dåligt, och vid helt fel tider :( . så de gjorde mig glad med :)

Ser fram emot att få svaren på alla prover dom tog :) 6 rör tog dom :P + ett lite mindre med :P
ibland undrar man varför dom ska ta så mycket :P
ja fick ligga på en brits eftersom jag e så känslig, svårstucken och lätt blir yr i skallen .
men de gick hur bra som helst. de va så skönt att de gick på första sticket och allting :)
mitt blod tryck va på tok för lågt tyckte läkarn med :P men de kan man inte göra så mycket åt, tänka på att inte resa sig så fort mm ... blir lätt bäcksvart om man e för snabb ;P .

sedan tog vi en mysig promenad i de vackra vädret :) va jätte mysigt.
så nu sitter vi i soffan, theo ska få gå å sova strax.
ska kolla klart på bompa först .

Puss å Kram Nina

Kommentarer:

1 Madelene:

skriven

Aha, du skulle ha lämnat en kråka när du snoka så hade jag hittat till din blogg tidigare :D hehe.

Nä vi bor inte kvar i Gävle, vi flyttade till skutskär i juni då vi köpte hus här. Vi trivs mycket bra och livet är på topp :) Blir bröllopp under året då sambon friade på julafton inför hela familjen :) Hur är det själv?

2 johanna:

skriven

åh, vad roligt att få komma till en dietist! Liksom, äta rätt osv :) det skulle jag vilja, även fast jag inte behöver gå ner i vikt, men jag vill vara nyttig! :)

Hoppas allt är bra med er gumman, toksaknar er båda två! Puss

Kommentera här: